Alle indlæg

Tetracyclin Actavis

28. maj 2014

IMG_0151ghJeg har virkelig døjet med urenheder i tide og utide, det har været virkelig slemt. Jeg har haft røde sår i hele ansigtet, og åbne sår. Det er ikke det fedeste i min alder. Det hele startede efter jeg begyndte på mine P-piller for nogen år tilbage, der slog jeg ud, og fik skiftet dem, men det hjalp ikke rigtigt noget, ihvertfald ikke på mig. Jeg har altid haft en pæn og flot hud i ansigtet – men det har jeg ikke mere, og det er jeg utrolig ked af. Men sidste gang jeg var hos lægen, for nogen måneder siden, fik jeg nogen piller som kaldes ”Tetracyclin Actavis” som er mod akne. Jeg tager en pille dagligt og de er en klam gul farve. Men de skal tages, og allerede en uge eller 2 efter, når jeg fik min menstruation der slog jeg helt vildt ud, men det gjorde jeg ikke denne gang. Det fantastisk at piller, kan gå ind og hjælpe på ens hud. Jeg er så glad for jeg fik dem. MEN jeg er ikke helt fri fra urenheder, men jeg har ikke så meget, som jeg havde engang, som er 2-3 måneder siden. Jeg er så glad, og nu KAN jeg gå ud, uden makeup, fordi det slet ikke er det samme i mit ansigt mere. Jeg er også blevet mere glad, fordi det tager jo på ens selvtillid når man ser sådan ud, som man gør. Så hvis der sidder nogen derude som døjer med urenheder, så prøv at gå til lægen, og spørg dem, hvad du lige præcis skal gøre. De kan hjælpe dig. Jeg har brugt ufattelig mange hudprodukter, og det er at smide penge ud af vinduet, for de har ikke hjulpet mig en skid, rent ud sagt. Det er ihvertfald få af dem, som virkelig har gjort noget godt for mig, og min hud. Så jeg er fuldt ud tilfreds med pillerne. Døjer i også meget med urenheder? Hvad gjorde i for det? 

Relaterede indlæg

12 Kommentar

  • Reply Simone Warncke 28. maj 2014 at 19:14

    Hvor dejligt at pillerne har hjulpet dig! 🙂 Der er intet værre end at føle, at man ikke kan gå uden makeup fordi man har det dårligt med sig selv!
    Lige pt. døjer jeg selv med en del urenheder, dog kom mit da jeg stoppede med p-piller! Men jeg skal vist også snart tage mig sammen og tage til lægen med det, for det er vildt frustrerende!

  • Reply Marie 28. maj 2014 at 19:17

    Har aldrig selv døjet med uren hud og akne og det priser jeg mig lykkelig for!

    Jeg vil dog indskyde, at de “bare” hedder tetracyclin, da Actavis er dem, som fremstiller dem. Dog er det jo underordnet, så længe det virker! Faktisk så er de fleste Actavis piller neon gule, så det må være et kendetegn hos dem 😛

  • Reply Nanna 29. maj 2014 at 0:01

    Jeg brugte udelukkende proactive, det hjalp virkelig! 🙂
    Kig forbi bloggen og deltag i giveaway om 2 Chanel neglelakker!
    http://girlsontherun.dk/?p=207

  • Reply Emma 29. maj 2014 at 9:45

    Jeg døjer til tider med min hud, men ikke decideret akne. Jeg har altid haft en vane med at rense min hud hver morgen og aften, hvilket ofte har hjulpet mig igennem nogle tider. Oftes når jeg døjer med en slem hud, er det grundet stress, da jeg er perfektionist, og tingene skal helst være iorden.

    knus

    • Kathrine Johansen
      Reply Kathrine Johansen 29. maj 2014 at 17:28

      Åh, det os træls! Men det da godt du ikke har så meget igen! :),

  • Reply Katrine Lund 30. maj 2014 at 10:49

    Tak for tippet, og sikke en fin blog.
    Jeg har lige startet min egen blog op igen, og ville blive rigtig glad hvis du kiggede forbi og læste mit nyeste indlæg – måske du har lyst til at være fast følger? 🙂
    Knus Katrine
    http://www.minuit.dk

  • Reply Sine 30. maj 2014 at 13:36

    Hvor lyder det dejligt, at pillerne kan hjælpe dig. 😉 Selv døjer jeg ikke med den mest urenehud, men op til min menestation, slår jeg lidt mere ud – Og kender derfor godt følesen med at man helst bare gerne vil gå med make-up – Så folk ikke kigger så meget på ens urenheder. ;-D
    Men dejligt at du har fået hjælp. <3

    Knus
    http://www.blogbysine.blogspot.com

  • Reply Maria 30. maj 2014 at 23:38

    Jeg har døjet med akne længe. Jeg kom også tetracyclin samtidig med jeg skulle bruge en creme. Det hjalp både i ansigtet, på ryggen og brystet, men efter jeg stoppede med ‘kuren’ kom det tilbage i ansigtet, men heldigvis holdt det sig væk fra ryggen, men kom også lidt tilbage på brystet desværre. Jeg har været gennem flere behandlinger de sidste to-tre år, men der var aldrig noget der virkede, før jeg kom til en hudlæge her i vinters. Jeg fik nogle andre piller, som virkelig har hjulpet. Jeg er stadig på pillerne, men jeg tror ikke der går særlig lang tid, før jeg skal af pillerne igen. Jeg har under dette forløb fået nogle andre piller indover, samt en creme. Det har været virkelig hårdt, pga. af bivirkninger fra de forskellige piller jeg har fået, men jeg er overlykkelig over, at jeg kom til hudlægen og fik sat gang i forløbet. Jeg er helt enig i med dig, at det tager rigtig hårdt på selvtilliden. Da min akne var slemmeste, følte jeg, at hver gang folk kiggede på mig, tænkte de noget grimt om mig pga. min hud. Min hud er stort set fri for urenheder den dag i dag, og der er mange der har kommenteret på det, hvilket booster min selvtillid meget! Pga. jeg har haft akne så længe har en jeg del ar omkring kæberne, men hudlægen sagde, at når jeg var færdig med pille forløbet, kunne jeg få en creme der vil hjælpe mine ar med at hele bedre.

    Ååååh, jeg havde ikke regnet med at den her kommentar ville blive så lang, haha, men jeg tænkte bare lige at jeg ville dele hvordan jeg har det med at have akne. :))))

    • Kathrine Johansen
      Reply Kathrine Johansen 31. maj 2014 at 16:04

      Hold da op, en lang smører men det skal jo også til engang imellem! Det lyder så godt at du fandt noget der virkede!

  • Reply AKNE GRUPPEN 22. december 2015 at 9:24

    Tjek denne gruppe hvor vi deler ud af tips og råd om akne og bumser: https://www.facebook.com/groups/141548809539038/

  • Reply Cathrine 23. februar 2016 at 6:46

    Hej jeg er også selv på pillerne, men har kun været det i en uge. Men problemet er at jeg har fået ekstrem tør hud nede ved hagen. Skete det også for dig.

    • Kathrine Johansen
      Reply Kathrine Johansen 23. februar 2016 at 23:11

      Hejsa Cathrine. Jeg har ikke oplevet det endnu i hvert fald! :).

    Skriv kommentar